Jak zaznacza użytkownik Slu4 budowa prostego komputera retro wcale nie była prosta. Mimo przeróżnych trudności, udało mu się jednak ostatecznie go skonstruować. Jest to stosunkowo nieduże rozwiązanie, które potrafi przedstawiać obraz o rozdzielczości 320×200 px na niemal każdym monitorze VGA. Do opisywanego komputera można z łatwością podłączyć klawiaturę PS/2 - szczególnie aby zagrać w coś nieskomplikowanego. Dobrym tego przykładem jest film przedstawiony na końcu wpisu, i to z grą przypominającą Tetrisa, uruchomioną na powstałym za sprawą Slu4 komputerze retro. Użytkownik Slu4 stwierdza, że możliwa jest nawet obsługa palety 16 kolorów, choć tej nie demonstruje w przywołanym filmie. Nie jest to zresztą nowość powstała dopiero co teraz - już kilka lat temu użytkownik Slu4 opracował podobnego rodzaju komputer, lecz na układach scalonych (bez Arduino). W przypadku opisywanego komputera z łatwością wystarczy zastosować tylko Arduino Nano i dosłownie jeden układ scalony, którym jest rejestr przesuwny 74HC166. Rejestr ten pozwolił użytkownikowi Slu4 w przezwyciężeniu problemów powiązanych z prawidłowym wyświetlaniem obrazów na monitorach VGA. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że dostępny w Arduino Nano mikrokontroler ATmega328 ledwie co nadąża za taktowaniem VGA. Wysiłki Slu4 wymagały zejścia na niskopoziomowe poziomy postępowania, w celu rozwiązania tych problemów. Szczęśliwie jednak Slu4 był w stanie, bez niczyjej pomocy, samodzielnie to zrobić. Jeszcze bardziej imponujące jest to, że udaje mu się i nie tylko, równocześnie odczytywać dane z klawiatury PS/2, dzięki czemu łatwo sterować czy wręcz zarządzać każdą grą uruchomioną na prostym komputerze retro od użytkownika Slu4.
Więcej informacji pod adresem: blog.arduino.cc