Układ DRV8825 zawiera sterownik silnika krokowego z obsługą mikrokoku, aż do 1/32 (z kontrolą prądu uzwojeń przez wewnętrzny przetwornik C/A) i dwa mostki H w oparciu na tranzystorach MOSFET, zdolnych do dostarczenia ciągłego prądu 1,75 A na każdy mostek (w szczycie 2,5 A), przy napięciu zasilania VM=9…45 V. Układ uzupełniono także o sygnalizację stanów awaryjnych takich jak przegrzanie, przeciążenie, zwarcie i blokadę podnapięciową, sygnalizowane na wyjściu nFAULT.
Prosta i typowa aplikacja ułatwia zastosowanie modułu w układach elektromechanicznych, a w szczególności w robotyce amatorskiej. Aplikacja DRV8825 jest nieskomplikowana. Moduł jest zasilany poprzez złącze PWR napięciem VM z zakresu 9…45 V, zależnie od zastosowanego silnika. Napięcie VM jest filtrowane kondensatorami CE1, C3. Należy pamiętać o odpowiedniej zewnętrznej pojemności filtrującej, zdolnej w docelowej aplikacji odebrać prądy hamowania z uzwojeń. Z napięcia VM poprzez wewnętrzną przetwornicę generowane jest napięcie VCP potrzebne do zasilania drivera tranzystorów MOSFET mostka H oraz napięcie pomocnicze 3,3 V. Kondensatory C1 i C2 są pojemnościami pompy ładunkowej VCP. Z napięcia VM jest otrzymywane także napięcie 3,3 V będące napięciem odniesienia dla układu pomiaru prądu uzwojeń – jest ono filtrowane za pomocą pojemności C4. Rezystory RA=RB=R ustalają maksymalny prąd uzwojeń zgodnie ze wzorem I=Vref/R.
Napięcie Vref pochodzi z dzielnika R3, R4 zasilanego z wewnętrznego 3,3 V. Dodatkowy dzielnik ułatwia precyzyjny dobór prądu uzwojeń. Napięcie A,BVref powinno zawierać się w zakresie 1…3,3 V dla zachowania najwyższej dokładności układu pomiarowego. Taki sposób doboru ułatwia zastosowanie typowej, łatwo dostępnej wartości rezystorów RA, RB. Podczas doboru należy zwrócić uwagę na moc traconą w RA, RB i starać się utrzymywać ich najmniejszą możliwą wartość (0,2…0,5 Ω). Silnik jest dołączany do złączy MA oraz MB.
Układ DRV8825 jest sterowany standardowymi sygnałami:
- nEN=0 załączającym sterownik,
- DIR określającym kierunek obrotów,
- STEP, którego każde zbocze narastające taktuje wbudowany indekser.
Wszystkie sygnały sterujące są zgodne z logiką 3,3–5 V. Zwora DEC umożliwia określenie zachowania się sterownika mostka H podczas hamowania (DECAY) dopasowanego do wymogów aplikacji. Dostępne są trzy tryby: Low/Mixed/Fast. Tryb Low (zwarcie uzwojeń) wybierany jest poprzez zlutowanie wyprowadzeń 2–3, tryb Fast (przeciwprąd) zlutowane 1–2, tryb Mixed (tryb mieszany) – obie zwory pozostają rozwarte.