- konstrukcja oparta na scalonym mostku H typu TB67H45x,
- obciążalność mostka: 1,5 A (ciągła)/3,5 A (szczytowa),
- zakres napięć zasilania: 4...50 V,
- wejścia sterujące: IN1,2 (kierunek ruchu, hamowanie),
- możliwość sterowania prędkości obrotowej sygnałem PWM.
Strukturę wewnętrzną układu TB67H45x.
TB67H450/451 zwiera jednokanałowy stopień mocy (mostek H) o obciążalności do 1,5 A (maksymalnie 3,5 A) i zalecanym napięciu pracy 5...40 V. Niska rezystancja kluczy – wynosząca maksymalnie 0,8 Ω – ogranicza moc strat. Układ wyposażony został w zabezpieczenie przeciążeniowe (ISD) i termiczne (TSD) oraz obwody wyłączające mostek po zbyt głębokim spadku napięcia zasilania (ULVO). W zależności od typu układu zabezpieczenie przeciążeniowe jest zatrzaskiwane (w przypadku TB67H450) lub samopowrotne (w modelu TB67H451).
Pełne sterowanie mostkiem umożliwia uzyskanie czterech stanów pracy: obroty w przód, tył, hamowanie i zatrzymanie wirnika. Logikę sterowania wyprowadzeń IN1,2. Gdy oba wejścia sterujące IN1,2 są w stanie niskim przez czas dłuższy niż 1 ms, układ automatycznie przechodzi w stan obniżonego poboru mocy, pobierając prąd nie większy niż 1 μA. Wybudzanie układu trwa nie dłużej niż 30 μs, co pozwala na efektywne oszczędzanie energii, szczególnie w układach zasilanych bateryjnie lub akumulatorowo, bez konieczności używania dodatkowych wyprowadzeń sterujących.
Regulacja obrotów może być realizowana metodą bezpośredniego PWM lub metodą przerywania ustalonego prądu maksymalnego w trybie Chopper. Tryb PWM ulega aktywacji, gdy wyprowadzenie RS podłączone jest do masy, a sygnał PWM (o częstotliwości maksymalnej 400 kHz) doprowadzony jest do jednego z wyprowadzeń IN1, IN2. Maksymalna wartość prądu w trybie Chopper definiowana jest kombinacją oporności rezystora podłączonego do wyprowadzenia RS i wartości napięcia odniesienia na wyprowadzeniu VREF. W trybie Chopper także możliwa staje się regulacja prędkości metodą PWM.