Nowość w ofercie produktów: silniki DC z serii GXR i SXR
Nowy silnik szczotkowy 1627 GXR z miedziano-grafitowym układem komutacji imponuje mocą i szerokim zakresem opcji wyposażenia, dzięki którym może spełniać wymagania nowoczesnych rozwiązań napędowych. W ofercie dostępne są warianty na napięcie zasilania od 4,5 V do 24 V, z różnymi konfiguracjami łożysk. Istnieje również możliwość indywidualnego dostosowania silnika – począwszy od modyfikacji przedniego i tylnego wału, aż po opcje pozwalające na pracę w próżni lub w wysokiej temperaturze otoczenia. Zoptymalizowane wyważenie wirnika zapewnia płynną pracę i zwiększa trwałość napędu. Technologia uzwojenia z sześciokątnymi cewkami o wysokim współczynniku wypełnienia miedzią i zoptymalizowaną prostą sekcją, a także wysokiej jakości magnesy zapewniają stabilność termiczną i poprawiają wydajność silnika.
W serii SXR z układem komutacji ze stali nierdzewnej również pojawiła się nowość – do istniejących modeli 1218 i 1228 SXR dołączyła nowa wersja w rozmiarze 1627 SXR. Charakteryzuje się optymalnym stosunkiem mocy do wielkości i doskonale nadaje się do zastosowań w branży zaawansowanych technologii. Wszystkie komponenty serii SXR i GXR są zgodne z dyrektywą RoHS. Warto też dodać, że do dyspozycji projektantów jest szereg opcji konfiguracyjnych w zakresie połączeń elektrycznych.
Silniki GXR i SXR można łatwo łączyć z metalowymi przekładniami planetarnymi z serii GPT. Nowy model kompatybilny ze standardem 16 mm (16GPT) doskonale sprawdzi się w przypadku wymagających zastosowań o ograniczonej przestrzeni montażowej. Zoptymalizowana konstrukcja pozwala na osiągnięcie dużych prędkości i wykorzystanie pełni możliwości silnika. Ponadto stabilna konstrukcja gwarantuje niezawodne przenoszenie ekstremalnych sił i bezproblemową pracę przy dużych obciążeniach.
Kolejny sojusznik: nowy enkoder magnetyczny IEX3
Dzięki najnowocześniejszym czujnikom scalonym modele IEX3 i IEX3 L oferują wysoką rozdzielczość i precyzję pozycjonowania z dokładnością do 0,3°. Szerokie zakresy napięcia zasilania (3,3 V do systemów akumulatorowych oraz 5 V – do większości pozostałych zastosowań) i temperatury (od –40 do 100°C) sprawiają, że enkoder zapewnia elastyczność aplikacyjną i odporność na trudne warunki pracy. Model IEX3 (L) jest dostępny w wersjach ze sterownikiem liniowym lub bez niego, oferuje ponadto niezwykle kompaktowe rozmiary i łatwość konserwacji – to idealne rozwiązanie do stosowania w połączeniu z nowymi silnikami FAULHABER SXR i GXR.
Dzięki idealnemu dopasowaniu komponentów projektanci i inżynierowie mogą korzystać z kompaktowego, wydajnego i niezawodnego kompletnego rozwiązania, które otwiera nowe możliwości przed konstruktorami nowoczesnych systemów napędowych.