Wraz ze wzrostem liczby ciężkich pojazdów elektrycznych na świecie pojawia się nieustannie rosnące zapotrzebowanie na elastyczne i wydajne systemy przeznaczone do ładowania wielu tych pojazdów, szczególnie na ograniczonych przestrzeniach miejskich zajezdni. Wymyślone, w istocie, przez ABB rozwiązanie HVC360 ma uwzględniać funkcję dynamicznego ładowania, która umożliwi rozdział mocy w zależności od liczby pojazdów lub ich parametrów. Wskazane rozwiązanie będzie korzystać z oprogramowania służącego m.in. do zdalnego monitorowania, zarządzania energią i dogodnej instalacji. Nie będzie wymagana w jego względzie spora ilość okablowania. Jak krótko wyznaje dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności ABB w Polsce, Krzysztof Marat:
"W rozwiązaniu HVC360 zamknięto maksimum mocy na małej przestrzeni. Umożliwi ono gdy potrzeba szybkie doładowanie baterii we wszystkich standardach, a w niecałą godzinę też, na dobry sposób, na pełne naładowanie baterii o pojemności 360 kWh. Z perspektywy operatora to sprawniejsza logistyka i szybszy, bardziej niezawodny transport publiczny."
Więcej informacji pod adresem: new.abb.com