Serwisy partnerskie:
Close icon
Serwisy partnerskie

HVC360, czyli ciąg dalszy ewolucji ładowania ciężkich pojazdów

Article Image
Firma ABB podała szczegóły własnej i najnowszej technologii do ładowania pojazdów ciężkich. Rozwiązanie o nazwie HVC360 pozwoli od września 2023 roku ładować owe pojazdy z maksymalną mocą 360 kW. Zapewnianą moc będzie można rozdzielić na 4 punkty ładowania znajdujące się w odległości do 100 m od szafy mocy.

Wraz ze wzrostem liczby ciężkich pojazdów elektrycznych na świecie pojawia się nieustannie rosnące zapotrzebowanie na elastyczne i wydajne systemy przeznaczone do ładowania wielu tych pojazdów, szczególnie na ograniczonych przestrzeniach miejskich zajezdni. Wymyślone, w istocie, przez ABB rozwiązanie HVC360 ma uwzględniać funkcję dynamicznego ładowania, która umożliwi rozdział mocy w zależności od liczby pojazdów lub ich parametrów. Wskazane rozwiązanie będzie korzystać z oprogramowania służącego m.in. do zdalnego monitorowania, zarządzania energią i dogodnej instalacji. Nie będzie wymagana w jego względzie spora ilość okablowania. Jak krótko wyznaje dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności ABB w Polsce, Krzysztof Marat:

"W rozwiązaniu HVC360 zamknięto maksimum mocy na małej przestrzeni. Umożliwi ono gdy potrzeba szybkie doładowanie baterii we wszystkich standardach, a w niecałą godzinę też, na dobry sposób, na pełne naładowanie baterii o pojemności 360 kWh. Z perspektywy operatora to sprawniejsza logistyka i szybszy, bardziej niezawodny transport publiczny."

Więcej informacji pod adresem: new.abb.com

Pan Krzysztof Marat - dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności ABB w Polsce
Wideo
Firma: ABB
Tematyka materiału: ABB, autobusy elektryczne, HVC360, Krzysztof Marat, ładowanie dynamiczne, punkty ładowania
AUTOR
Źródło
new.abb.com
Udostępnij
Zobacz wszystkie quizy
Quiz weekendowy
Edukacja
1/10 Jak działa rezystor LDR?
UK Logo
Elektronika dla Wszystkich
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS
najnowsze e-wydanie magazynu "Elektronika dla Wszystkich"