Zapewnione Tramwajom Śląskim rozdzielnice prądu stałego są obliczone na przynajmniej 25 lat eksploatacji. Każda z rozdzielnic ma cyfrowy sterownik automatyki Elester-PKP CZAT czy blokady podwyższające bezpieczeństwo obsługi. Jeszcze w grudniu 2022 roku zamontowano pierwszą rozdzielnicę z wyłącznikami w sosnowieckiej dzielnicy Zagórze. Następnie taki sam zestaw trafił do 2 podstacji: "Chopina" w Dąbrowie Górniczej oraz "Bytom Centrum". Wkrótce potem jego instalacja nastąpi również w podstacji "Niwka" w Sosnowcu. Ponadto pojedyncze wyłączniki dostarczono do podstacji: "Andersa" w Sosnowcu i "Grundmana" w Katowicach, w istocie posiadające wysuwny wózek. Dzięki niemu wszystkie wyłączniki można dosyć szybko przenosić z jednego pola rozdzielni do drugiego, albo do zupełnie innej podstacji. Gwarantuje to szybką reakcję w przypadku awarii oraz utrzymanie ciągłości zasilania.
Jak wyjaśnia osoba związana z biznesem Elektryfikacji ABB w Polsce, Jerzy Dusza:
"Obecny kształt rozdzielnic obejmuje napęd silnikowy, nowe sterowniki i unikalne wyłączniki (...). Tramwaje Śląskie świetnie znają te rozwiązania, ponieważ sporo z naszych rozdzielnic od 20 lat działa w podstacjach aglomeracji. Z perspektywy użytkownika to kluczowa zaleta - nie otrzymuje urządzeń, których musi uczyć się od zera, i którym potrzeba części zamiennych. To upraszcza eksploatację, obniżając jej koszty."
Więcej informacji pod adresem: new.abb.com