Wzmacniacz integruje wysokowydajny przetwornik cyfrowo-analogowy wraz z mocnymi wyjściami MOSFET w klasie D, aby uzyskać wyjątkową wydajność w porównaniu ze standardową klasą AB. Zintegrowany przetwornik C/A pozwala osiągnąć wyjątkowe osiągi (stosunek sygnału do szumu na poziomie 110 dB przy 108 dB zakresu dynamicznego).
Dzięki wysokonapięciowemu stopniu wyjściowemu MOSFET, wzmacniacz może pracować zarówno z standardowym zasilaniem akumulatorowym z samochodu (6…18 V DC), jak i pod zwiększonym napięciem (do 25 V DC), aby osiągnąć najwyższą możliwą moc.
Pętla sprzężenia zwrotnego uwzględnia wyjściowy filtr dolnoprzepustowy LC, zapewniający doskonałą liniowość odpowiedzi częstotliwościowej i mniejsze zniekształcenia niezależne od jakości cewki indukcyjnej i kondensatora.
FDA802S jest w pełni konfigurowalny poprzez interfejs magistrali I2C i integruje kompletną macierz diagnostyczną specjalnie przeznaczoną do zastosowań motoryzacyjnych. Dzięki rozwiązaniom wdrożonym w celu rozwiązania problemów EMI, urządzenie przeznaczone jest do użytku w standardowej pojedynczej skrzynce samochodowej DIN wraz z tunerem. Co więcej, wzmacniacz może pracować przy zasilaniu tak niskim, jak 5,5 V DC, tym samym obsługując najnowszą specyfikację producentów samochodów o niskim napięciu („start-stop”).
Wzmacniacz znajduje się w obudowie LQFP64 (10×10×1,4 mm) z dodatkowym padem termicznym .
Parametry wzmacniacza:
- Kwalifikacja AEC – Q100
- Zintegrowany przetwornik cyfrowo-analogowy
- Wejście cyfrowe I2S i TDM (3,3/1,8 V)
- Częstotliwość próbkowania wejścia: 44,1 kHz, 48 kHz, 96 kHz i 192 kHz
- Pełna obsługa magistrali I2C (3,3/1,8 V) z 8 różnymi adresami magistrali I2C
- Zakres napięcia zasilającego: od 5,5 V do 25 V DC
- Zgodność EMI oceniana zgodnie z normami:
- CISPR25 klasa V
- ISO 11452 2
- Funkcja niskiego promieniowania (LRF – „Low Radiation Function”)
- Bardzo niski prąd spoczynkowy
- Wyjściowy filtr dolnoprzepustowy jest uwzględniony w sprzężeniu zwrotnym, zapewniając wyjątkową jakość dźwięku
- Praca pod standardowym akumulatorem samochodowym o dużej mocy wyjściowej:
- 2×22 W/4 Ω @ 14 V; 1 kHz THD = 1%
- 2×28 W/4 Ω @ 14 V; 1 kHz THD = 10%
- 2×37 W/2 Ω @ 14 V; 1 kHz THD = 1%
- 2×46 W/2 Ω @ 14 V; 1 kHz THD = 10%
- Możliwość podłączenia obciążenia 2 Ω (do 18 V)
- Tryb równoległy dla obciążeń 1 Ω (do 18 V)
- Diagnostyka magistrali I2C:
- Detekcja zwarcia do VCC i GND
- Diagnostyka obciążenia DC
- Diagnostyka obciążenia AC (działa zarówno z wewnętrznie, jak i zewnętrznie generowanym tonem)
- Zintegrowana ochrona przed błędami
- Detektor offsetu wejściowego i wyjściowego
- Detektor przesterowania
- Zintegrowane zabezpieczenia przeciwzwarciowe i ESD