W przeciwieństwie do inwerterów o 2 poziomach napięcia stałego (DC+ i DC-) przewidziany w opracowanym układzie napędowym przekształtnik HES580 ma do zaoferowania także trzeci, dodatkowy poziom, który zwany jest neutralnym. Za sprawą tego poziomu, o połowę redukuje się krok napięcia podczas każdej operacji przełączania, co przekłada się na obniżenie tętnień, które występują w prądzie. To tak jakby dostępny był jeszcze kolejny bieg pośredni pomiędzy drugim, a trzecim biegiem w autach - pozwala to obniżyć przeciążenie silnika. Tym sposobem zapewniona jest bardzo sprawna praca urządzenia przy różnych warunkach środowiskowych szczególnie zimą. Gwarantowana jest też bezawaryjna współpraca przekształtnika HES580 z silnikiem synchronicznym AMXE250, które razem stanowią najnowszy układ napędowy ABB, który przeznaczono dla autobusów elektrycznych. Dzięki topologii trójpoziomowej HES580 w optymalnych warunkach silnik synchroniczny AMXE250 może zmniejszyć swoje straty o 12% (lub o więcej). Jednocześnie, ograniczając wpływ harmonicznych na ten silnik, wydłuża się, na dobrą sprawę, jego żywotność. Zaproponowany przez firmę ABB układ napędowy jest bardzo lekki i działa niezwykle cicho, co ma niebagatelne znaczenie w przypadku każdego autobusu elektrycznego.
Więcej informacji pod adresem: new.abb.com