Zaprojektowany przez Grupę ZF silnik elektryczny stanowi poważną alternatywę dla silników synchronicznych z magnesami trwałymi (PSM). Te ostatnie są obecnie najczęściej stosowane w pojazdach elektrycznych, lecz opierają się na magnesach, których produkcja zasadza się, z pewnością, na użyciu pierwiastków ziem rzadkich tj. REE. Względem wspomnianych silników udało się wyelimonować m.in. straty oporu. Zapewnia to znacznie lepszą wydajność, w takich sytuacjach jak np. długie przejazdy autostradą z dużą prędkością. Usunięto też najważniejsze wady konstrukcyjne silników SESM. W szczególności powiększono moment obrotowy, dzięki innowacyjnej konstrukcji wirnika. Integracja wzbudnicy z wirnikiem oznacza, że pozbyto się, z łatwością, problemów związanych z przestrzenią osiową. Wzrost gęstości mocy w wirniku ma z kolei doprowadzić do poprawy wydajności pracy. Kluczową cechą bezmagnesowego silnika elektrycznego Grupy ZF jest indukcyjne i bezkontaktowe przekazywanie energii do wirnika, z prostotą generujące pole magnetyczne, za pomocą cewek. Tym sposobem silnik nie wymaga szczotek i pierścieni ślizgowych. Nie ma także potrzeby utrzymywania suchości przy pomocy uszczelek. Podobnie jak w przypadku silnika PSM, wirnik jest chłodzony olejem.
Więcej informacji pod adresem: press.zf.com