Badania wydajności napędu hybrydowego piątej generacji zostały wdrożone z końcem 2022 roku. Samochód wyposażony w urządzenia do pomiarów telemetrycznych produkcji TEKOM Technologia pięciokrotnie pokonał trasę o długości: 11,9 km. Była to trasa wytyczona ulicami Poznania. Przejazdy po suchej nawierzchni, w temperaturze kilku stopni powyżej zera zajęły mu przeszło 33 minuty. Podczas przejazdów pomiary czasu jazdy w trybie EV miały wartości 80%. Umożliwiła to zwłaszcza bateria o wyższej pojemności i mocniejsze silniki elektryczne. Bateria litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza od poprzedniej. Jej moc wyjściowa wzrosła o ok. 14%. Silniki elektryczne o większej mocy pozwalają jeździć bez udziału jednostki spalinowej przy dużych prędkościach i wpływają na wyższą moc całkowitą napędu. Napędy hybrydowe piątej generacji to flagowa zmiana w ramach faceliftingu Toyoty Corolli. Najnowsza odsłona samochodu rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s - w wypadku silnika o pojemności 1,8 l lub od 0 do 100 km w 7,4 s - w wypadku silnika o pojemności 2 l. Emisje CO2 są przy tym niskie i wynoszą kolejno: do 100 g/km oraz do 98 g/km.
Więcej informacji tutaj oraz na poniższych filmach.