Wyposażone w 3 nadajniki oraz 4 odbiorniki układy TEF82xx oferują moc wyjściową 14 dBm, przy szumie fazowym -95 dBc/Hz i współczynniku szumów odbiornika mniejszym niż 11,5 dB. Generowane przez układy impulsy chirp mogą zostać wykryte po ok. 4 µs. Jest to osiągane to przy obsłudze interfejsu MIPI-CSI2. Zintegrowane funkcje bezpieczeństwa są uwzględnione. Nowe układy zawierają przetworniki analogowo-cyfrowe, przesuwniki fazy oraz niskoszumne oscylatory VCO. Układy TEF82xx spełniają standardy: ISO 26262 i ASIL Level B. Skorzystano z obudowy eWLB, którą charakteryzuje doskonałe odprowadzanie ciepła. Programiści mogą z łatwością budować i optymalizować aplikacje, korzystając z obszernej biblioteki algorytmów radarowych dostępnej w zestawie Radar Software Development Kit (RSDK). Układy TEF82xx przewidziano dla krytycznych aplikacji bezpieczeństwa, w tym automatycznego hamowania awaryjnego, adaptacyjnego tempomatu, monitorowania martwego pola, ostrzegania o ruchu poprzecznym czy automatycznego parkowania.
Jak wyjaśnia wiceprezes i dyrektor generalny systemów ADAS w firmie NXP Semiconductors, Steffen Spannagel:
"W przypadku radarów obrazowych, które wymagają zastosowania transceiverów TEF82xx (...), producenci mogą osiągnąć zasięg wykrywania powyżej 300 metrów, z rozdzielczością nie mniejszą niż pojedynczy stopień azymutu i wysokości. Mamy już klientów, którzy są na końcowym etapie kwalifikacji modułów radarowych bazujących na układach TEF82xx (...). Produkcja tych modułów rozpocznie się z końcem tego roku (...) lub w latach 2023-2024."
Więcej informacji pod adresem: nxp.com