Serwisy partnerskie:
Close icon
Serwisy partnerskie

Tygodniowy Przegląd Nowych Produktów - 13.09.2024 r.

Article Image
Przedstawiamy podsumowanie produktowych nowości, a także kluczowych wydarzeń mijającego tygodnia. Przegląd obejmuje m.in. regulatory mocy , przyrządy pomiarowe, mikrofony i sterowniki.

ECM-L1 produkcji Sony - najnowszy ​mikrofon krawatowy, zgodny z systemem zasilania przez wtyk 3,5 mm

Mikrofon ECM-L1 przechwytuje dźwięk wysokiej jakości, pozwalając dokładnie przekazać np. każde słowo, czy też niuans brzmienia. Do uzyskania tych właściwości przyczyniło się przede wszystkim doświadczenie firmy Sony w profesjonalnej technologii audio. Jest to wysoce, jeśli nie bardziej, niezawodny produkt, który może posłużyć użytkownikom przez wiele długich lat. Wykonana ze sztywnego tworzywa ceramicznego, nieruchoma płytka elektrody odznacza się lepszymi własnościami antywibracyjnymi, co gwarantuje wyborną jakość dźwięku o dobrym i niepowtarzalnym tempie narastania oraz wysokiej rozdzielczości. Przewidziana jest nieduża i wytrzymała kapsuła mikrofonowa, zawarta w osłonie z mosiądzu obrabianego, której zadanie to tłumienie rezonansu i zapewnienie czystego, wyraźnego dźwięku. Wykonana z mosiądzu, a zarazem dosyć trwała obudowa skutecznie chroni opisywany mikrofon zwłaszcza w trudnych warunkach pracy. Mający średnicę 2,2 mm przewód jest niezwykle odporny na zerwanie, plus wykonany jest z miedzi beztlenowej (OFC) - o wysokim stopniu czystości, która pozwala na to żeby zmniejszyć straty z tytułu transmisji sygnałów audio. W celu uniknięcia przypadkowego, mniej albo bardziej, obluzowania wtyku w złączu, można go zabezpieczyć przy wykorzystaniu dedykowanego pierścienia mocującego. Wyjątkowo ciekawy jest sposób zasilania mikrofonu, o którym mowa w tym wpisie - wystarczy podłączyć go do innego urządzenia przez wtyk, aby doprowadzić z niego zasilanie. Jest to rozwiązanie, które można dołączać wprost do wejść 3,5 mm, niezależnie od tego czy chodzi o aparaty, dyktafony, kamery czy komputery (ważne, że to pozwala uzyskać dźwięk wysokiej jakości w wielu zastosowaniach).

Mikrofon krawatowy ECM-L1

Zegarek Watch Ultra 2 firmy Apple teraz dostępny również w czarnej kopercie z tytanu

Tytanowa koperta zegarka Watch Ultra 2 została wykończona w dosyć oryginalnym procesie piaskowania. Dzięki pokryciu tej koperty unikatową warstwą węgla diamentopodobnego - na drodze osadzania fazy gazowej, stała się ona bardziej trwała i bardziej odporna, jeśli chodzi o zarysowania. Wszystko to ma miejsce przy czarnym, ujmującym wzrok użytkownika odcieniu, a także przy zastosowaniu, spełniającego surowe normy, tytanu Grade 5 w produkcji koperty. Tylną płytkę tytanowej koperty zegarka Watch Ultra 2 wykonano z ciemnego, dopasowanego, jeżeli chodzi o kolorystykę, dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Dostępne w czerni, odświeżone wersje 3 opasek: Alpine, Ocean i Trail stanowią niepowtarzalne uzupełnienie opisywanej koperty tak samo jak tytanowa bransoleta mediolańska, tzn. pierwszy metalowy pasek do zegarka Watch Ultra 2, inspirowany stosowanymi kiedyś przez nurków siatkami. Jest on na tyle elegancki, że, bez najmniejszego wahania, sprawdza się przy każdej okazji, zwłaszcza, że też jest czarny. To na dobrą sprawę lekki i odporny na korozję dodatek, który wyplata się, stosując dokładnie ten sam rodzaj tytanu, co w kopercie. W specjalnym procesie wyplatania, spłaszczania, spawania laserowego, szlifowania i precyzyjnego polerowania zyskuje się finezyjne, połączone ze sobą, miniaturowe romby tworzące niezapomnianą fakturę. Jest również przewidziana bezpieczna i wytrzymała klamra z podwójnym przyciskiem, która staje się przydatna szczególnie podczas uprawiania różnych sportów wodnych. Również i tu nieodzowny jest tytan, który nie tylko jest klasy lotnicznej, ale również jest pozyskiwany z recyklingu (nawet w 95%).

Zegarek Watch Ultra 2 w wersji z czarną kopertą z tytanu

Nieduży, podręczny wilgotnościomierz PRO-EP003 firmy PRO - pomiar dzięki próbnikowi szpilkowemu oraz skanerowi bezinwazyjnemu

Podręczny wilgotnościomierz PRO-EP003 umożliwia realizowanie pomiarów poprzez próbnik szpilkowy i bezinwazyjny skaner. Za sprawą próbnika szpilkowanego można, w łatwy sposób, dostarczać dane o szerszym zakresie i wyższej dokładności niżli skaner bezinwazyjny. Z kolei bezinwazyjny skaner umożliwia pomiary bez ryzyka uszkodzenia badanego materiału, co jest szczególnie korzystne np. w czasie pracy z dosyć egzotycznymi typami drewna i materiałami. W przypadku gdy poziom mierzonej wilgotności drewna przekracza 17% bądź jest to powyżej 70% w przypadku ścian, emitowany jest specjalny sygnał dźwiękowy w trakcie pracy w trybie skanowania bezinwazyjnego. Jednocześnie prezentowana jest temperatura otoczenia od 0 do 40°C na podświetlanym, wysoce czytelnym ekranie LCD. Dostępne są również 4 bezstykowe tryby skanowania bezinwazyjnego szczególnie dla drewna miękkiego i twardego, a także płyt gipsowych i betonu. Różne tryby pomiaru odpowiadają różnym zakresom pomiarowym, co da się zauważyć, w szczególności czytając poniższe dane.

  • Praca z próbnikiem szpilkowym (zakres błędu ±2%):
    • Drewno: 5-50%
    • Materiały budowlane: 1,5-33%
  • Praca z bezinwazyjnym skanerem (zakres błędu ±4%):
    • Drewno: 5-53%
    • Materiały budowlane: 0-35%
Wilgotnościomierz PRO-EP003

W ofercie WObit pojawił się nowy sterownik SDC112 przeznaczony do silników prądu stałego o mocy maksymalnej 300 W

Sterownik SDC112 pozwala z łatwością kontrolować m.in. szybkość i kierunek obrotów silnika prądu stałego. Gwarantowana jest w szczególności aktywna redukcja prądu do wartości: 12 A na stałe lub 18 A przez 5 s. Szybkość pracy silnika może być prosto regulowana przy pomocy: wbudowanego w sterownik SDC112 potencjometru lub napięcia z zewnątrz - z zakresu: 0-5 V. Zapewniana przez sterownik SDC112 aktywna redukcja prądu pozwala skutecznie ograniczać maksymalny prąd pobierany przez silnik prądu stałego i chronić go przed przegrzaniem bądź, co gorsza, przed nieodwracalnym uszkodzeniem. Jest to rozwiązanie sprawdzające się m.in. z punktu widzenia aplikacji przemysłowych, które wymagają precyzyjnej kontroli napędów DC. Przed pierwszym uruchomieniem sterownika należy zapoznać się dołączoną do niego, prostą instrukcją obsługi, jak również należy zachować ją do przyszłego użytku. Wszystkie kluczowe informacje pozwalające na bezpieczne użytkowanie SDC112 umieszczone są na urządzeniu.

Najważniejsze cechy sterownika SDC112:

  • Zapewnianie stabilnego, nieprzerwanego prądu dla silnika (12 A na stałe, 18 A przez 5 s)
  • Regulowane ograniczenie prądu silnika
  • Dostępne wejścia:
    • Start
    • Kierunek
    • Limit+
    • Limit-
    • Napięcia zewnętrznego 0-5 V
  • Dostępne wyjścia:
    • statusowe:
      • Błąd
      • Osiągnięto prąd maksymalny
    • sterowania hamulcem elektromagnetycznym
  • Wbudowany potencjometr
  • Optoizolowane wejścia
  • Diody sygnalizujące stan pracy sterownika
  • Zabezpieczenia:
    • Przeciążeniowe
    • Nadnapięciowe
    • Termiczne
  • Kompaktowa obudowa na szynę DIN
Sterownik SDC112

Regulatory mocy biernej LRM produkcji LOPI

Celem, dla którego zostały stworzone regulatory mocy biernej LRM jest sterowanie bateriami kondensatorów w procesie kompensacji mocy biernej. Jest to możliwe poprzez realizowane w nieprzerwany sposób pomiary parametrów sieci, na podstawie których opisywane regulatory załączają - przy wykorzystaniu aparatury przemysłowej, konkretne elementy kondensatorów. Produkowane przez firmę LOPI regulatory mocy biernej LRM przeznaczone są do stosowania w automatycznych układach kompensacji mocy biernej indukcyjnej i pojemnościowej - mając na względzie w szczególności baterie kondensatorów i baterie dławików kompensacyjnych. Z pewnością regulatory mocy biernej LRM charakteryzują się zwartą i lekką konstrukcją, mając niewielkie wymiary. Są to proste w montażu urządzenia o dużej niezawodności działania - nie ma potrzeby zaangażowania do ich obsługi służb energetycznych. Proces ich dołączania oraz aktywacji nie sprawia żadnych problemów, a odpowiednio skonfigurowane dają możliwość, w dłuższej perspektywie czasu, efektywnej minimalizacji kosztów związanych z mocą bierną, tj. mocą, która jest niepożądana. Stworzone na bazie długoletnich doświadczeń LOPI regulatory mocy biernej LRM dostępne są w wersji 6- bądź 12-stopniowej. Gwarantowana jest niezwykle intuicyjna obsługa tych regulatorów przy pomocy oprogramowania w języku polskim. Pewnik też stanowi optymalne dostosowywanie - zależnie od ilości stopni kondensatorowych i mocy, którą odznaczać się ma bateria.

Regulatory mocy biernej LRM

DD300 CONNECT firmy Leica Geosystems - zaawansowana detekcja szeregu instalacji podziemnych i optymalizacja bezpieczeństwa na budowie

Rozwiązanie DD300 CONNECT umożliwia wykonywanie dokładnych, wiarygodnych, a także z pewnością dogłębnych pomiarów podziemnych, przy jednoczesnym wglądzie w "sam środek" sieci podziemnej. Początkujący użytkownicy mogą uzyskać dostęp do podpowiedzi wideo na wyświetlaczu, żeby krok po kroku móc z łatwością przejść do właściwych badań. Natomiast bardziej doświadczeni użytkownicy mają na start dostęp do wielu z zaawansowanych funkcji. To, co z pewnością można dostrzec w rozwiązaniu DD300 CONNECT to innowacyjny, cyfrowy trymer, który umożliwia zmianę czułości rozwiązania, aby pomóc w precyzyjnym namierzeniu celu, zwłaszcza przy wielu podziemnych instalacjach. Gwarantowany jest następujący zakres częstotliwości akwizycji: 33-131 kHz, ze szczególnym uwzględnieniem częstotliwości 83 kHz, która sprawdza się przy dużych odległościach. Zapewniona jest też wysoka zgodność DD300 CONNECT z oprogramowaniem Leica DX Shield, które zapewnia łatwe w użyciu narzędzia do śledzenia i scentralizowane centrum do zarządzania działaniami na miejscu i urządzeniami w terenie. Operatorzy mogą podłączyć sprzęt do aplikacji DX Field Shield, umożliwiając zdalny transfer danych w czasie rzeczywistym bezpośrednio do biura. Połączenie USB oferuje łatwe, wygodne pobieranie danych, analizy, czy konserwację produktu z funkcjami autokalibracji za pośrednictwem oprogramowania DX Shield Office. Wykrywanie położenia podziemnych sieci stanowi istotny klucz do rozszerzenia poziomu bezpieczeństwa pracowników oraz uniknięcia przeróżnych uszkodzeń podziemnej infrastruktury. Rozwiązanie DD300 CONNECT w jednym, elastycznym i ergonomicznym urządzeniu skutecznie poprawia bezpieczeństwo i pomniejsza ryzyko zarówno dla personelu, jak i uszkodzenia mienia.

Rozwiązanie DD300 CONNECT

Nowy system wspomagania firmy Bosch przeznaczony dla tramwajów

Złożony z wielu użytecznych modułów system wspomagania dla tramwajów umożliwia czy to ich operatorom, czy to ich producentom, wybierać funkcje odpowiadające różnym potrzebom. Zaprojektowany przez firmę Bosch można zarówno: zainstalować w nowych tramwajach, jak i zmodernizować dzięki niemu starsze tramwaje, niezależnie od: marki, rocznika i pochodzenia. W pierwszej kolejności należy podkreślić, że system wspomagania tramwajów firmy Bosch w porę ostrzega motorniczych przed kolizjami czołowymi, wykrywając znaki i sygnały drogowe, tak jak w samochodzie. Wykorzystywane są liczne kamery, radary, sensory LiDAR i osprzęt do detekcji ultradźwiękowej, by zapewnić skuteczny monitoring całego zewnętrznego otoczenia tramwaju i wnętrza kabiny motorniczego. Zarejestrowane dane przetwarzane są efektywnie z udziałem jednostek sterujących, które zoptymalizowano do użytku w tramwajach. Jest też, na dobrą sprawę, przewidziany asystent bliskiego zasięgu obserwujący teren dookoła tramwaju, wydający ostrzeżenia na przystankach, np. w momencie gdy dzieci przechodzą bezpośrednio przed tramwajem lub jeśli ktoś znajduje się między wagonami. Gwarantowane jest również, w rzeczy samej, zapobieganie otwarciu drzwi tramwaju po niewłaściwej stronie, a nawet pomoc w pomiarze odległości podczas łączenia wagonów tramwajowych w zajezdni.

Jedna z funkcjonalności systemu wspomagania tramwajów firmy Bosch - zapobieganie różnego rodzaju kolizjom

Wymyślony przez firmę Bosch system wspomagania tramwajów można łatwo zainstalować w najnowszych modelach, a starsze pojazdy można dzięki niemu zmodernizować. Na specjalne życzenie klienta opisywany system może pełnić też funkcję integratora, a jego komponenty z oprogramowaniem są zgodne ze wszystkimi międzynarodowymi wytycznymi dla tramwajów i pozostałych pojazdów szynowych. Zostały one zaprojektowane specjalnie z myślą o trudnych warunkach pracy w transporcie szynowym, charakteryzując się wyjątkową wytrzymałością, a także niezawodnością.

Jedna z funkcjonalności systemu wspomagania tramwajów firmy Bosch - detekcja osób znajdujących się przy tramwaju

Zobacz również:

Dowiedz się więcej na temat:

Advanced Micro Devices (AMD), Apple, Arduino, AVT Korporacja, Bosch, Digi-Key Electronics, Emitel, Grupa ZF, Inducto, Leica Geosystems, LOPI, PRO, Rochester Electronics, Sony, Synology, Toyota, Transfer Multisort Elektronik (TME), WObit

Firma: AVT Korporacja
Tematyka materiału: DD300 CONNECT, ECM-L1, LRM, PRO-EP003, SDC112, ZF MultiScan
AUTOR
Udostępnij
Zobacz wszystkie quizy
Quiz weekendowy
Czujniki temperatury
1/10 Temperatura to
UK Logo
Elektronika dla Wszystkich
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS
najnowsze e-wydanie magazynu "Elektronika dla Wszystkich"