Po mozolnej wspinaczce na wysokość blisko 80 m, wagoniki Hyperiona suną niemal pionowo w dół, z prędkością do 142 km/h. Na dole czeka przejazd z pełną prędkością przez ciasny oraz ciemny tunel, a dalej wiele karkołomnych zakrętów i strome podjazdy lub zjazdy. Wszystko to trwa kilka szalonych chwil. Kluczowe z punktu widzenia napędu kolejki są pierwsze sekundy, kiedy wagoniki wjeżdżają na górę, wciągane przy pomocy silników elektrycznych. W tym celu napęd Hyperiona zasilany jest poprzez falownik ABB. Urządzenie dba o odpowiedni podjazd i zapewnia tzw. łagodny start tj. w chwili ruszania pasażerowie nie odczuwają nieprzyjemnego szarpnięcia. Za modernizacje oraz prace serwisowe Hyperiona odpowiada producent kolejki - podmiot austriacki od lat współpracujący z ABB. Jego inżynierowie i konstruktorzy, w trakcie budowy, dobrali wszystkie elementy oraz urządzenia kolejki, a teraz nieustannie nadzorują jej pracę. Falownik obsługujący Hyperiona działa bez zarzutu. I podczas płynnej, ale niespiesznej wspinaczki na wysokość 25 pięter, daje poszukiwaczom wrażeń chwilę oddechu.
Więcej informacji pod adresem: new.abb.com