Prezentacja przełomowego pojazdu odbyła się w zakładach produkcyjnych Toyota w Derby, w Wielkiej Brytanii, gdzie zbudowano prototyp Toyota Hilux. Dążono do zachowania wszystkich cech oryginalnej wersji pojazdu oraz zaadaptowania sprawdzonego napędu elektrycznego na ogniwa paliwowe, który od blisko dekady jest komercyjnie wykorzystywany w modelu Toyota Mirai. Do zbudowania napędu prototypu Toyota Hilux wykorzystano komponenty Toyota Mirai drugiej generacji. Wodór przechowywany jest pod sporym ciśnieniem w 3 zbiornikach, a auto jest w stanie pokonać ok. 600 km - na jednym tankowaniu. Bateria, która magazynuje energię wytwarzaną przez ogniwa paliwowe, umieszczona jest z tyłu, żeby nie zmniejszać przestrzeni w kabinie. Prace nad projektem prototypu Toyota Hilux rozpoczęły się początkiem 2022 roku. Zaledwie po blisko roku prac rozpoczęto budowę pierwszego egzemplarza pojazdu. Trwało to 3 tygodnie. Do końca 2023 roku ma powstać w sumie aż 10 pojazdów Toyota Hilux z napędem wodorowym. Samochody te przejdą rygorystyczne testy bezpieczeństwa oraz niezawodności wymagane przed wejściem do produkcji, które może nastąpić w drugiej połowie tej dekady.
Więcej informacji pod adresem: toyotanews.eu