Wszystkie komponenty do zasilania: układu napędowego i układów pomocniczych występują w jednej obudowie przekształtnika, co umożliwia łatwy montaż na dachu czy też pod podłogą pojazdu. Urządzenia mają zagwarantować niezawodności zasilania, lecz i ograniczyć koszty - podczas hamowania tramwaju pozwolą na odzyski energii, która to będzie powracała do sieci zasilania. W napędach znajdą się ładowarki baterii najnowszej generacji bazujące na różnych podzespołach węglikowo-krzemowych (SiC). To z kolei zoptymalizuje dobrze moc układu. Na potrzeby projektu inżynierowie ABB opracowali także rozdzielnie wysokiego napięcia, które z miejsca znajdą się na pokładzie tramwajów. Nowe, trzyczłonowe tramwaje pomieszczą ponad 180 pasażerów oraz będą mogły poruszać się z prędkością: 50 km/h. Zostaną wyposażone w: nowoczesne systemy informacyjne, monitoringu oraz diagnostyki online. Podobnie jak reszta floty transportu publicznego w Tallinie, tramwaje mają korzystać z energii odnawialnej. Firma ABB dostarczy pierwsze zamówione systemy pod koniec 2023 roku.
Więcej informacji pod adresem: new.abb.com