Jeszcze w 2010 roku inżynierowie firmy Toyota jako pierwsi na świecie opracowali efektywną, w pełni stosowalną technologię recyklingu baterii niklowo-metalowo-wodorkowych, tj. NiMH. Od tego czasu w najważniejszym zakładzie firmy w Handzie, w prefekturze Aichi, zbierane są, a następnie przetwarzane stare baterie, pochodzące z samochodów hybrydowych. Jednak by cykl życia samochodów był całkowicie neutralny klimatycznie, trzeba dokładnie prześledzić i zweryfikować wszystkie emisje CO2: od produkcji, przez wycofanie pojazdu z eksploatacji, aż po recykling akumulatorów - i krok po kroku te emisje redukować. W tym względzie pomocny może okazać się recykling baterii bez wcześniejszego ich spalania, którym specjaliści z firmy Toyota zainteresowali się jesienią 2023 roku i w chwili obecnej są już po pierwszych testach - oczywiście udanych, dających nadzieję, że rozwijana przez nich nowa technologia recyklingu akumulatorów okaże się być owocna.
Jak wyjaśnia Chief Sustainability Officer w firmie Toyota, Yumi Otsuka:
"Wdrożenie nowych procesów recyklingu oznacza wysokie koszty inwestycyjne. Jednakże w praktyce istotne jest także całościowe spojrzenie na cykle życia pojazdów. Niech przykładem będzie nasza usługa mobilności KINTO - ponieważ sami zarządzamy pojazdami, łatwiej jest z pewnością zapewnić ich ponowne wykorzystanie i recykling części lub materiałów. Poza tym mamy ciągły kontakt z naszymi klientami (...), a bardziej zaawansowana gospodarka o obiegu zamkniętym przyczynia się nie tylko do niższych emisji CO2, ale też do nowych możliwości w sferze biznesu."
Więcej informacji pod adresem: toyotanews.eu