W chwili uruchomienia w 1997 roku związany z tunelem NTF napęd był jednym z lepszych na świecie. Pracując z mocą 101 MW, napęd ten pozwala przesymulować różnego rodzaju loty na potrzeby istotnych zastosowań, a przed przystąpieniem do jego modernizacji specjaliści ABB ocenili poziom wydajności i połączenia mechaniczne napędu. Korzystając z najświeższych na rynku podzespołów energoelektroniki, wymieniono m.in. jednostkę sterującą napędu (czy też w praktyce niewielką część falownika), ograniczając do minimum ilość odpadów, a także czas potrzebny na prace serwisowe. Starano się też dopasować w pełni nowe układy z tym, co jest od lat używane w napędzie NTF, dzięki czemu funkcjonuje z jednakową mocą, co dotychczas, lecz przy jeszcze wyższej niezawodności. Dzięki przeprowadzonej modernizacji, przedłużono, o minimum 10 lat, żywotność tego napędu - i być może pierwszy od dłuższego czasu samolot, na dodatek ponaddźwiękowy, będzie miał swój początek właśnie w NTF. Jest to tak naprawdę potężne rozwiązanie, którego krytyczność porównywalna jest z urządzeniami pracującymi na terenie dużych elektrowni. W wielu przypadkach modernizacja rozwiązań jest szybsza i mniej inwazyjna, jak również sprowadza się do "odtworzenia" pierwotnej sprawności, podpięcia do nich najnowszych rozwiązań oraz uwzględnienia najświeższych technologii, zachowując przy tym oryginalną obudowę.
Więcej informacji pod adresem: new.abb.com