W opracowanym prototypie pojazdu Toyota Hydrogen HIACE moment obrotowy przenoszony, w całości, jest na tylne koła, za pośrednictwem dziesięciobiegowej przekładni automatycznej. Zastosowana w prototypie jednostka napędowa pochodzi z Land Cruisera 300 i dostarcza ok. 163 KM w wersji wodorowej. Wodorowy układ napędowy oferuje dość niską emisję dwutlenku węgla, a proces zapłonu wodoru w silniku produkuje niewielkie ilości tlenków azotu (NOx), co umożliwiło spełnienie norm emisji Euro 6. Podobnie jak w samochodzie Toyota Mirai, wodór w całości magazynowany jest 3 zbiornikach umieszczonych pod podłogą pojazdu, dzięki czemu zastosowanie tego napędu nie wpływa w żaden sposób na jego właściwości przewozowe, czy transportowe. Niebawem opisywany prototyp przetestują przedsiębiorcy w normalnym ruchu drogowym w okolicach autralijskiego Melbourne. Uczestnicy pilotażowego programu będą, w zupełności, zaskoczeni tym, że najnowsze technologie wodorowe nie mają wpływu na walory, a także inne aspekty aut użytkowych.
Więcej informacji pod adresem: toyotanews.eu