- załączanie generowanej losowo sekwencji diod LED (jednej z czterech),
- wydłużanie sekwencji o jeden krok po każdej w pełni prawidłowej odpowiedzi,
- możliwość regulacji tempa gry, czyli czasu załączania się kolejnych diod LED,
- wprowadzanie sekwencji poprzez wciskanie dużych przycisków,
- automatyczne przejście do uśpienia po około 10 s od ostatniej akcji użytkownika,
- pobór prądu około 120 nA w stanie uśpienia, 850 μA podczas oczekiwania i do 5 mA podczas wyświetlania,
- zasilanie napięciem stałym 1,8...5 V,
- wbudowane gniazdo baterii CR2032.
Nasza pamięć może zaskakiwać swoją pojemnością przez wiele lat, o ile regularnie jej używamy. W tym celu powstało wiele gier i zabaw, które wymagają jej wysilania. Kojarzenie symboli na wyłożonych wcześniej kartach to tylko jedna z możliwości. Część z nich wymaga obecności drugiej osoby, co bywa problematyczne. Na szczęście, pomóc nam może elektronika, która będzie z matematyczną precyzją podchodzić do udzielanych odpowiedzi.
Ta niewielka gra ma formę podręcznej konsoli, obsługiwanej obiema dłońmi, na kształt znanych przenośnych konsol do gier. Jej obsługa jest bardzo prosta: po włączeniu zaczyna pokazywać sekwencję załączających się diod. Zaczyna się zawsze od jednej diody, po czym czeka na wciśnięcie odpowiadającego jej przycisku. Jeżeli odpowiedź jest prawidłowa, układ wydłuża sekwencję – poprzednio załączona dioda jest wskazywana ponownie, po czym dokładana jest kolejna. Jakikolwiek błąd powoduje powrót do początku.
W ćwiczeniu pamięci pomaga fakt, że sekwencje są generowane całkowicie losowo. Prawdopodobieństwo dodania określonej diody (jednej spośród czterech) wynosi 25%. Nie sposób zatem nauczyć się kolejnych kroków sekwencji, ponieważ po przegranej jest ona budowana całkowicie od nowa.