Urządzenie VEP-10 tak samo jak DRP-10 ma wbudowany przedwzmacniacz. Dlatego oprócz zastosowań na scenie, można go także wykorzystać do domowego karaoke. Współpracuje przy tym tylko z mikrofonami dynamicznymi. Przed przejściem do dokładnego opisu budowy urządzenia zaprezentuję krótki opis generowanych efektów wraz z parametrami, które użytkownik może zmieniać:
- Delay – efekt, w którym sygnał dźwiękowy zostaje powtórzony na wyjściu z określonym opóźnieniem (parametr OPOZNIENIE), po odpowiednim stłumieniu (TLUMIENIE). Efekt delay ma możliwość załączenia wielokrotnego powtórzenia (KROTNOŚĆ), wtedy efekt przypomina idealne echo.
- Chorus – efekt, w którym ustawiamy dwa różne opóźnienia swoich głosów (OPOZNIENIE1, OPOZNIENIE2). Można załączyć dwa opóźnienia lub tylko jedno (ZALCH1, ZALCH2). Opóźnienia dla efektu chorus powinny być możliwie małe. Zmieniają się one w czasie z odpowiednim skokiem czasowym (PRZYROST1, PRZYROST2) w określonym przedziale (SZEROKOSC1, SZEROKOSC2). Dla poszczególnych opóźnień można określić tłumienia (TLUMIENIE1, TŁUMIENIE2).
- Flanger – efekt, w którym także opóźnienie jest zmienne w czasie. Prędkość zmian opóźnienia można regulować (PRĘDKOŚĆ). Można także określić dokładnie przedział zmian opóźnienia (OPOZNIENIE MAX, OPOŻNIENIE MIN).
- Reverb – efekt rzeczywistego echa. Symuluje dźwięk odbić dźwięku od ścian pustego budynku. Możemy ustawić cztery opóźnienia symulujące odbicia od czterech ścian (OPOZNIENIE1, OPOZNIENIE2, OPOZNIENIE3, OPOZNIENIE4) oraz dwa opóźnienia symulujące odbicia wielokrotne (OPOZNIENIEC1, OPOZNIENIEC2). Dla każdego opóźnienia można określić tłumienie (TLUMIENIE1, TLUMIENIE2, TLUMIENIE3, TLUMIENIE4, TŁUMIENIEC1, TŁUMIENIEC2).
- Overdrive – efekt symulujący przesterowanie mikrofonu, przy czym w przeciwieństwie do efektu fuzz użytkownik może ustawić intensywność obcinania sygnału dźwiękowego w jego dolnej części i górnej (NACHYLENIEUP, NACHYLENIEDOWN). Użytkownik może sobie ustawić granicę górną, a także dolną, w których następuje rozpoczęcie obcinania sygnału (OVERDRIVEUP, OVERDRIVEDOWN).
- Harmonizer – efekt, który powoduje zwiększenie lub zmniejszenie częstotliwości sygnału dźwiękowego o określony interwał. Pracuje w trybie automatycznym i nie harmonizuje do częstotliwości instrumentu np. gitary. Dla harmonizera można ustawić opóźnienie dźwięku (OPOZNIENIE), ustawić odpowiedni interwał dla zwiększenia częstotliwości (INTERWAL1) lub zmniejszenia częstotliwości (INTERWAL2). Można ustawić odpowiedni tryb dla zwiększenia częstotliwości, zmniejszenia lub obu jednocześnie (TRYB). Dla zwiększenia częstotliwości można ustawić tłumienie (TLUMIENIE1) oraz dla zmniejszenia częstotliwości można ustawić tłumienie (TLUMIENIE2).
- Ring modulator – efekt symulujący dźwięk robota. Można zmienić intensywność modulacji poprzez zmianę prędkości działania efektu (PRĘDKOŚĆ).
- GAIN – tłumienie sygnału wyjściowego. Sygnał wyjściowy jest sumą poszczególnych efektów, dlatego w momencie wystąpienia przesterowania lub sprzężenia należy zwiększyć tłumienie wyjściowe (zbyt duży sygnał wyjściowy). Należy pamiętać, że podczas śpiewania i przełączania presetów mogą wystąpić dodatkowe zakłócenia spowodowane ustawieniem różnego tłumienia wyjściowego dla poszczególnych presetów, dlatego należy starać się wykonywać daną aranżację na presetach, które znajdują się w szeregu obok siebie oraz mają ustawione takie samo tłumienie.