- Mikrokontroler ATmega8A, wyświetlacz z kontrolerem PCD8544.
- Zasilanie 5…9 V DC/maks. 100 mA.
- Interfejs użytkownika złożony z wyświetlacza i 5 przycisków.
- Platforma, która może być użyta również do innych zastosowań.
- Programowanie za pomocą 6-pinowego złącza ISP.
Schemat ideowy elektronicznej gry „Snake” pokazano na rysunku 1. Jak można zauważyć, jest to nieskomplikowane urządzenie zbudowane z użyciem mikrokontrolera ATmega8, wyświetlacza graficznego ze sterownikiem PCD8544 (znanym z telefonów komórkowych) oraz 5 przycisków wraz z wyświetlaczem pełniących funkcję interfejsu użytkownika. Za ich pomocą sterujemy wężem „pełzającym” na wyświetlaczu. Naszym celem jest „zjadanie” owoców, od których – co naturalne – wąż rośnie. Trzeba jednocześnie uważać, aby nie zjeść przy tym własnego ogona, bo od tego wąż „umiera”. Jedynym przeciwnikiem węża są jego rozmiary, ponieważ może on bezproblemowo uciekać poza ekran wyświetlacza. Trzeb jednak mieć przy tym na uwadze, że jednocześnie głowa węża pojawi się po przeciwnej stronie i uważać, aby wąż nie „zjadł” przez to własnego ogona.