Serwisy partnerskie:
Close icon
Serwisy partnerskie

Akumulatory z serii Blade do pojazdów elektrycznych

Article Image

Zawarty w tych akumulatorach materiał litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) wyróżnia się licznymi zaletami: powolnym nagrzewaniem, niskim wydzielaniem ciepła i brakiem emisji tlenu. Unikatowy, płaski i podłużny kształt akumulatorów z serii Blade poprawia efektywność ich chłodzenia, a oprócz tego każdy ich model przeszedł z powodzeniem test przebicia gwoździem, nie wydzielając przy tym ognia, ani dymu.

Test przebicia gwoździem uważany jest za jedną z bardziej istotnych metod ustalania stopnia odporności akumulatorów na zjawisko tzw. ucieczki termicznej (ang. thermal runaway). Jegoż celem jest w pełni profesjonalna symulacja zwarcia wewnętrznego, mogącego powstać np. w wyniku przebicia akumulatora przez ostre, metalowe przedmioty. Wszystkie należące do serii Blade akumulatory z sukcesem przeszły ten test, nie wydzielając ognia, czy dymu. W żadnym przypadku temperatura na ich powierzchni nie przekroczyła wartości 30-60°C, a poukładane w jednym module stanowią strukturę przypominającą belki nośne, co pozwala im efektywnie opierać się oddziaływaniu licznych sił i naprężeń. Przypominająca plaster miodu, aluminiowa konstrukcja akumulatorów z serii Blade - w połączeniu z panelami o znacznej wytrzymałości na górnej oraz dolnej części pakietu, zwiększa znacząco sztywność w kierunku pionowym. To właśnie w ten sposób zapewniana jest znaczna wytrzymałość i bezpieczeństwo. Zapewniona jest również najwyższa gęstość energii, jak również trwałość charakteryzowana ponad 5 000 cyklami ładowania i rozładowania, co przekłada się wprost na bezproblemowe użytkowanie i obniżone koszty eksploatacji.

Więcej informacji pod adresem: byd.com

Wideo
Firma: BYD Auto
Tematyka materiału: akumulatory, baterie, Blade, BYD Auto, EV, pojazdy elektryczne
AUTOR
Źródło
byd.com
Udostępnij
Zobacz wszystkie quizy
Quiz weekendowy
cykl Silniki krokowe w praktyce
1/8 Wraz ze zmniejszeniem napięcia zasilania silnika szczotkowego DC o połowę w stosunku do napięcia znamionowego, moc silnika i moment obrotowy zmniejsza się:
UK Logo
Elektronika dla Wszystkich
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS
najnowsze e-wydanie magazynu "Elektronika dla Wszystkich"