Firma Toyota przygotowuje do wprowadzenia na rynek multum technologii baterii następnej i najnowszej generacji. Pierwszą nowością będzie znakomita wersja baterii o konwencjonalnej konstrukcji, która zaoferuje dwukrotnie większy zasięg i o 20% niższe koszty w porównaniu z dostępną obecnie w modelu bZ4X. Kolejną propozycją będzie bateria cechuje się znaczącą, w istocie, jakością, a także niewielkimi kosztami produkcji, która przyspieszy popularyzację aut elektrycznych. Bateria powstała w technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP), tańszej w produkcji od klasycznej litowo-jonowej, otrzyma nowy kształt, a także innowacyjną strukturę bipolarną. Celem inżynierów Toyoty jest zwiększenie zasięgu o 20% - przy redukcji kosztów o 40% w stosunku do baterii z samochodu bZ4X. Wyróżnikiem trzeciego rodzaju baterii, która z łatwością wejdzie na rynek w najbliższych latach, będzie znacząca moc oraz osiągi. Będzie to akumulator o bipolarnej konstrukcji z katodą niklową, który jeszcze bardziej poobniża koszty, a także zwiększy zasięg napędów elektrycznych. Najważniejszą innowacją Toyoty w obszarze akumulatorów będzie bateria ze stałym elektrolitem. Celem producenta jest uzyskanie czasu ładowania od 10 do 80% w 10 minut.
Więcej informacji pod adresem: toyotanews.eu