Serwisy partnerskie:
Close icon
Serwisy partnerskie

Małe, elektryczne holowniki zmieniają branżę morską

Article Image
W pełni elektryczne holowniki posiadające baterie, redundantne napędy czy też silniki elektryczne, mają znaczną wydajność, a wymagają dużo mniejszej obsługi serwisowej niżli jednostki z silnikiem konwencjonalnym. W tym wypadku elektryfikacja ogranicza więc emisję, ale też i koszty operacyjne. W listopadzie 2023 roku w porcie w Oslo zjawi się holownik elektryczny ElectRA 2200SX, który będzie miał ponad 22 m długości i 45 ton uciągu na palu. Zostanie on wyposażony m.in. w baterię o mocy 1718 kWh.

Holownik elektryczny ElectRA 2800 będzie korzystać w sumie z 6102 kWh energii. Z pomocą adekwatnego przyłącza na lądzie ElectRA 2800 będzie można naładować w ledwo 3 godziny. System elektryczny na pokładzie holownika dostarczy spółka ELEKON. Natomiast firma ABB dostarczy napędy chłodzone cieczą ACS880, które na pokładzie holownika będą pełnić kilka dość kluczowych ról: bateryjnej przetwornicy DC/DC, inwertera silników napędowych, pompy przeciwpożarowej, agregatu i prostownika na lądzie, a także i pozasieciowego konwertera dla układów innych niżli napęd (komunikacja, oświetlenie, chłodzenie itp.). Będą to urządzenia na tyle nieduże, ażeby zmieścić je na małej powierzchni statku. Wspomniany holownik bazuje na 3 różnych projektach opracowanych przez biuro Robert Allan Ltd. z Vancouver.

Więcej informacji pod adresem: new.abb.com

Wideo
Firma: ABB
Tematyka materiału: ABB, branża morska, ElectRA 2800, Elekon, holowniki, holowniki elektryczne
AUTOR
Źródło
new.abb.com
Udostępnij
Zobacz wszystkie quizy
Quiz weekendowy
Edukacja
1/10 Jak działa rezystor LDR?
UK Logo
Elektronika dla Wszystkich
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS
najnowsze e-wydanie magazynu "Elektronika dla Wszystkich"