Mowa tu o opartych na rdzeniu ARM Cortex-M7 układach, które są zgodne ze standardami: ASIL B i ASIL D. Ich możliwości obejmują m.in. sprzętowy silnik bezpieczeństwa z zintegrowanym firmwarem, aktualizacje firmware-over-the-air (FOTA) oraz spełniające normę ISO 26262 oprogramowanie Real-Time Driver dedykowane w szczególności aplikacjom opisanym specyfikacjami AUTOSAR. Ostatnie współpracuje ze wspomnianym w tytule rozwiązaniem, które dostarcza wszechstronnych funkcji debugowania oraz narzędzi analizy kodu - w efekcie programiści mogą znacznie maksymalizować wydajność własnych kodów, utrzymując ich wysoki poziom i zgodność z zasadami bezpieczeństwa w projektach motoryzacyjnych. Jak powiedział związany z linią produktów GPIS dyrektor generalny NXP Manuel Alves:
"Rodzina S32K3 wywodzi się z serii S32K1 i wnosi sobą nowe pokłady bezpieczeństwa, ochrony oraz oprogramowania w procesie projektowania motoryzacyjnych rozwiązań, szczególnie w niełatwych obecnie czasach. Dzięki oprogramowaniu firmy IAR Systems, motoryzacyjnemu know-how oraz certyfikacji bezpieczeństwa współpraca z przytoczoną spółką jest uzasadniona, tak samo jak z jej podmiotami opracowującymi jednostki ECU (Electronic Control Unit) nowej generacji”.
Z kolei dyrektor działu rozwiązań motoryzacyjnych IAR Systems Kiyoufumi Uemura dodał:
"Środowisko IAR Embedded Workbench for ARM posiada istotne, udokumentowane osiągnięcia w branży motoryzacji i jest szeroko stosowane przez liczących się dostawców części samochodowych. Dodając wsparcie dla rodziny S32K3, jeszcze bardziej rozpowszechniamy nasze rozwiązania dla firm działających w motoryzacji".
Oprogramowanie jest dostępne w certyfikowanej przez TÜV SÜD edycji obejmującej m.in. standard IEC 61508 (plus 9 pozostałych). Jest to w pełni funkcjonalne rozwiązanie dla każdego, w tym laika.