Żywotną cechą najnowszego standardu ładowania bezprzewodowego Qi2 jest wprowadzenie tzw. profilu mocy magnetycznej (ang. Magnetic Power Profile - MPP) ze szczególnym, aby nie powiedzieć największym, uwzględnieniem wyrównania magnetycznego między ładowarką, a urządzeniem, które się ładuje. Elastyczna architektura oprogramowania w mikrokontrolerze o symbolu dsPIC33 umożliwia pełnoprawną obsługę owego profilu, a także tzw. rozszerzonego profilu mocy (po ang. Extended Power Profile - EPP), który również obowiązuje w standardzie Qi2. W opisywanym module istnieje m.in. bezpieczna pamięć masowa TA100, transceiver CAN FD o symbolu: ATA6563, sterowniki bramek tranzystorów MOSFET o oznaczeniu: MCP14700, przetwornicę typu buck o nazwie: MCP16331 oraz stabilizator LDO zwany MCP1755. Użycie w module referencyjnym firmy Microchip Technology wyłącznie certyfikowanych podzespołów sprawia, że moduł ten wypełnia kluczowe standardy motoryzacyjne z zakresu niezawodności oraz bezpieczeństwa. Gwarantuje on również dogodną integrację z rozwiązaniami: AUTOSAR i AUTOSAR MCAL (ang. Microcontroller Abstraction Layer Architecture).
Jak mówi wiceprezes działu cyfrowych kontrolerów sygnału w firmie Microchip Technology - Joe Thomsen:
"Nasz moduł referencyjny daje określonym producentom motoryzacyjnym elastyczność oraz niespotykaną dotąd programowalność (...). Konstrukcja klasy motoryzacyjnej, a także pełny w istocie zakres wsparcia sprzętowego, jak również programowego pomagają naszym klientom optymalizować ich rozwiązania końcowe i skrócić czas wprowadzania ich na rynek."
Więcej informacji pod adresem: microchip.com