Oferowane przez NXP Semiconductors mikrokontrolery zawierają koprocesory przeznaczone do sterowania silnikami. Za obsługę tych silników odpowiadają przebiegi PWM. Zastosowano procesor DSP dla potrzeb filtracji cyfrowej i uczenia maszynowego (ML). Istnieją przetworniki analogowo-cyfrowe - SAR i sigma-delta, obok komparatorów. Mikrokontrolery z serii S32K39 implementują interfejsy: CAN FD i TSN Ethernet. Występuje sprzętowy silnik bezpieczeństwa (HSE), który zapewnia usługi bezpieczeństwa oraz aktualizacje OTA, z użyciem infrastruktury klucza publicznego (PKI). Mikrokontrolery S32K39 są dostarczane w obudowach: 176LPQFP-EP i 289MAPBGA.
Mikrokontrolery S32K39 pozwalają sterować falownikami dołączonymi do silników pojazdów elektrycznych. Każdy mikrokontroler współdziała z tranzystorami IGBT czy elementami, które powstały z węglika krzemu (SiC) i azotku galu (GaN). Dzięki podwójnym pętlom sterowania, o częstotliwości pracy równej 200 kHz, można stosować zoptymalizowane i mniejsze falowniki. Mikrokontrolery serii S32K39 wspierają silniki sześciofazowe. Seria ta pozwala zarządzać aż 4 falownikami naraz. Oznacza to dostępność złożonych możliwości trakcyjnych dla pojazdów elektrycznych z napędem na 4 koła.
Oprócz falowników, mikrokontrolery serii S32K39 nadają się także do systemów zarządzania akumulatorami (BMS), ładowarek pokładowych (OBC) i konwerterów DC/DC. Mikrokontrolery te obejmują funkcje sieciowe czy funkcje bezpieczeństwa, które wykraczają poza możliwości klasycznych mikrokontrolerów. Jak wyjaśnia dyrektor działu kontroli i elektryfikacji pojazdów w firmie NXP Semiconductors, Allan McAuslin:
"Mikrokontrolery S32K39 oferują rozwiązania, które zapewniają elastyczność i skalowalność dla przyspieszenia rozwoju pojazdów elektrycznych (...). Firma NXP Semiconductors jest tutaj liderem, dzięki portfolio, które gwarantuje lepsze wrażenia z jazdy wspomnianymi pojazdami, wzmagając rewolucję, która jest z nimi związana."