Współpracujący mikrokontrolerami w pojazdach układ RAA271082 usprawnia projektowanie zasilania dla aplikacji kamer samochodowych. Aplikacjami tymi są w szczególności systemy: surround view/satellite, rearview, driver monitor i e-mirror. Nowy układ obsługuje technologię Automotive High-Definition Link (AHL) firmy Renesas Electronics. Układ RAA271082 zezwala na zasilanie z baterii. Przewidziano w nim m.in.: zarządzalne wyprowadzenie I/O, dedykowany wskaźnik błędu i zintegrowany autotest przy włączaniu zasilania. Dostępna jest pamięć One-Time-Programmable (OTP) oraz takie opcje jak: sekwencjonowanie zasilania, wybór napięcia wyjściowego czy progi OV/UV. Przetwornice układu RAA271082 mogą pracować w skrajnych warunkach. Sprawność tych przetwornic jest duża. Jest to zasługa wewnętrznej kompensacji w układzie. Układ jest dostępny w obudowie SCQFN o wymiarach 4×4 mm. Jego temperatura pracy wynosi od -40 do 125°C.
Jak wyjaśnia wiceprezes działu "Automotive Analog Power and Video Business Division" w firmie Renesas Electronics, Niall Lyne:
"Obecnie kamery stanowią nieodzowny element wyposażenia w nowych pojazdach. Nasz układ oferuje funkcje, których potrzebują kierowcy (...). Jest to nieprzeciętne uzupełnienie technologii AHL, którą uznano za jedno z najbardziej innowacyjnych zastosowań widzenia komputerowego."
Więcej informacji pod adresami: link 1 i link 2 oraz na dokumentacji pod zdjęciem.