Najnowszy pojazd elektryczny firmy Toyota posiada napędy na: przód lub 4 koła. Wersja FWD ma umieszczany z przodu silnik elektryczny o mocy: 204 KM i 265 Nm momentu obrotowego. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,5 s, a prędkość maksymalna sięga 160 km/h. Wersja AWD uwzględnia 2 silniki elektryczne o mocy: 109 KM każdy i 336 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 s, a komputer steruje pracą silników, by zużycie energii było optymalne. Wiodące w klasie możliwości terenowe stanowią efekt zastosowania nowego napędu na 4 koła, który nosi nazwę: XMODE. Kierowca może wybierać dowolne tryby pracy XMODE, ażeby dopasować je do jazdy po: śniegu i błocie, w głębokim śniegu i głębokim błocie (do 20 km/h), bądź też i w bardzo trudnych warunkach (do 10 km/h) - z wykorzystaniem funkcji Grip Control, która dobiera odpowiednią prędkość podczas podjazdu pod wzniesienie, zjazdu lub jazdy po prostej.
Bateria litowo-jonowa (Li-Ion) o pojemności 71,4 kWh obejmuje 96 ogniw chłodzonych cieczą, kontrolowanych w aspekcie stanu pracy i poziomu zużycia. Akumulator może być ładowany z łatwością przy pomocy szybkiego złącza. Pojazd elektryczny bZ4X wyposażono w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy: 11 kW, umożliwiającą skorzystanie z domowej stacji ładowania Wallbox. Za sprawą kluczowych właściwości platformy e-TNGA, bZ4X prowadzi się stabilnie i dynamicznie - zarówno w wersji z napędem na przód, jak i z napędem na 4 koła. Platforma e-TNGA zapewnia wysoką sztywność konstrukcji oraz niskie położenie środka ciężkości, dzięki czemu auto prowadzi się pewnie. Gwarantowany jest rozstaw osi, który wynosi 2,85 m.
Więcej informacji pod adresem: toyotanews.eu